ΤΟΜΕΙΣ ΕΦΑΡΜΟΣΜΕΝΩΝ ΤΕΧΝΩΝ

Κυριακή 22 Μαΐου 2011

Λογισμικά Ιστορία Τέχνης

Κασταλία
*ΛΗΨΗ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟΥ 'Εργο/Κατασκευαστής: Έργο Οδύσσεια, Ενέργεια Ναυσικά Κατασκευαστής:01 ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ Α.Ε.
Βαθμίδα Εκπαίδευσης: Γυμνάσιο, Λύκειο


Αναλυτική Περιγραφή:
Η ΚΑΣΤΑΛΙΑ είναι ένα μαθησιακό περιβάλλον διαλογικών πολυμέσων, υποστηριζόμενο από υπολογιστές και δίκτυο, για τη διερευνητική μελέτη της ιστορίας και της τέχνης με τη χρήση των ιστορικών πηγών.
Το λογισμικό διαθέτει στον μαθητή ιστορικές πηγές ως πληροφοριακό υλικό και σειρά εργαλείων (βιβλιοθήκες έρευνας οργανωμένες σε βάση δεδομένων, εικονικό μουσείο, χάρτες, ευρετήρια) για την επεξεργασία των πηγών. Διαθέτει επίσης χώρο εργασίας μέσα στον οποίο μπορούν να μελετηθούν επιλεγμένες θεματικές ενότητες του γνωστικού αντικειμένου. Οι άξονες για τον προσανατολισμό της μελέτης είναι τα σενάρια, που επιτρέπουν να φωτισθούν διάφορες όψεις των θεματικών ενοτήτων (μείζονα σενάρια), αλλά και οι δραστηριότητες και οι εργασίες που περιέχονται στα σενάρια. Παρέχονται ακόμη δυνατότητες εμπλουτισμού του λογισμικού με νέες θεματικές ενότητες - σενάρια - δραστηριότητες και αντίστοιχο υλικό ιστορικών πηγών, όπως επίσης και δυνατότητα χρήσης δικτύου για επικοινωνία με μαθητές και καθηγητές του ίδιου ή άλλων σχολείων για συλλογική αντιμετώπιση και εκτέλεση εργασιών.

Για τη μελέτη του αρχαϊκού κόσμου το διδακτικό υλικό αναφέρεται στις παρακάτω θεματικές ενότητες:
α) Αρχαϊκή Κόρινθος - εμπορική Πόλη-Κράτος της Μεσογείου
β) Αρχαϊκή Αθήνα - η θεμελίωση δημοκρατικών θεσμών
γ) Η τέχνη της αρχαϊκής Κορίνθου και της αρχαϊκής Αθήνας
Για τη μελέτη κάθε θεματικής ενότητας έχουν αναπτυχθεί σενάρια βαθμιαία αυξανόμενης πολυπλοκότητας. Τα σενάρια ανά θεματική ενότητα είναι:
Αρχαϊκή Κόρινθος - εμπορική Πόλη-Κράτος της Μεσογείου
α) Γεωγραφικός χώρος της πρώιμης αρχαϊκής Κορίνθου (τέλος 8ου αι. π.Χ. - αρχές 7ου αι. π.Χ.)
β) Πρώιμη αρχαϊκή κοινωνία της Κορίνθου (τέλος 8ου αι. π.Χ - αρχές 7ου αι. π.Χ.)
γ) Ανάπτυξη της πόλης-κράτους
Αρχαϊκή Αθήνα - η θεμελίωση δημοκρατικών θεσμών
α) Η Αττική χώρα και κοινωνία κατά την πρώιμη Aρχαϊκή φάση (αρχές 7ου αι. π.Χ.)
β) Από τα φυλετικά κράτη στην πόλη-κράτος
γ) Αναζήτηση της ευνομίας (τέλος 7ου- 6ος π.Χ αιώνας)
δ) Η κατάκτηση της ισονομίας
Η τέχνη της αρχαϊκής Κορίνθου και της αρχαϊκής Αθήνας
α) Η τέχνη της αρχαϊκής Κορίνθου - καινοτομίες και ανατολικές επιδράσεις
β) Η τέχνη της αρχαϊκής Αθήνας - ανάδειξη του ατόμου
Ο καθηγητής μπορεί να επιλέξει για τη θεματική ενότητα που θα διαπραγματευτούν οι μαθητές του σενάριο, δραστηριότητα και τις αντίστοιχες σ΄ αυτήν εργασίες που του παρέχει το λογισμικό και αναθέτει στους μαθητές είτε ατομικά είτε σε μικρές ομάδες την εκτέλεσή τους με τη χρήση των ιστορικών πηγών. Το λογισμικό παρέχει επίσης στον καθηγητή τη δυνατότητα να δημιουργεί και δικά του σενάρια και να τα εντάσσει σ' αυτό.
Ο μαθητής μπορεί να χρησιμοποιήσει τα εργαλεία που του παρέχει το λογισμικό και να καταγράψει τα συμπεράσματά του στο φύλλο εργασίας.


Ιστορίας της Τέχνης
*ΛΗΨΗ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟΥ  'Εργο/Κατασκευαστής: Έργο Οδύσσεια,
Ενέργεια Ελπήνωρ Κατασκευαστής: Exodus A.E
Βαθμίδα Εκπαίδευσης: Λύκειο, Τεχνική Εκπαίδευση



Το λογισμικό προσφέρει τη δυνατότητα διερευνητικής πλοήγησης σε καλλιτέχνες και έργα του 14ου, 15ου, 16ου & 19ου αιώνα


Αναλυτική Περιγραφή:
Το λογισμικό παρέχει μια βιβλιοθήκη πινάκων, γλυπτών, αρχιτεκτονημάτων κ.ά. (περίπου 300) στην οποία έχουν δυνατότητα άμεσης πρόσβασης ο καθηγητής και οι μαθητές ώστε να εμπλουτίζεται η διδασκαλία με την ανάλυση και σύγκριση των βασικών εννοιών κάθε τεχνοτροπίας. Στη βιβλιοθήκη περιέχονται και θεωρητικά στοιχεία για κάθε καλλιτεχνικό κίνημα και τους αντίστοιχους δημιουργούς (π.χ. χαρακτηριστικά αναγεννησιακής ζωγραφικής ή βιογραφικά στοιχεία ενός καλλιτέχνη), καθώς και ιστορικο-κοινωνικά δεδομένα της υπό εξέταση περιοχής. Το υλικό οργανώνεται αρχικά ανά ιστορική εποχή και γεωγραφική περιοχή, στη συνέχεια ανά τέχνη και τέλος, ανά καλλιτέχνη. Στη βιβλιοθήκη μπορούν ανά πάσα στιγμή να αλλαχθούν τα δεδομένα, καθώς και να προστεθούν καινούργιες εγγραφές.
Για την ανάπτυξη της εφαρμογής χρησιμοποιείται η πλατφόρμα του Αβακίου (E-Slate). Στο λογισμικό χρησιμοποιούνται οι ψηφίδες «χάρτης», «χρονομηχανή», «εξερευνητής πινάκων», «γλωσσάρι», «βάση δεδομένων», «ερώτηση», «τηλεόραση», ενώ μπορεί να προστεθεί και μουσική.
Η εφαρμογή καλύπτει τα εξής καλλιτεχνικά ρεύματα:
α) Αναγέννηση
β) Ρεαλισμό
γ) Ιμπρεσιονισμό
και τις εξής τρεις εικαστικές τέχνες: Ζωγραφική, Γλυπτική, Αρχιτεκτονική.

Ο μαθητής ταξιδεύει στο χώρο και στο χρόνο, για παράδειγμα στην Ιταλία την εποχή της Αναγέννησης. Το ταξίδι γίνεται με τη χρονομηχανή και με επιλογή χώρας και έπειτα πόλης πάνω στον αντίστοιχο χάρτη της κάθε περιόδου. Στη συνέχεια ο μαθητής μέσω της ψηφίδας «εξερευνητής πινάκων» μπορεί να δει πληροφορίες για το κοινωνικό, πολιτικό, οικονομικό πλαίσιο της περιοχής, τα σημαντικά μνημεία και τους καλλιτέχνες που έδρασαν εκεί καθώς και τα έργα τους. Το λογισμικό παρέχει τη δυνατότητα εστίασης, μεγέθυνσης, απομόνωσης τμημάτων ενός καλλιτεχνικού έργου και παραβολής με άλλα έργα.


 
Ζωγραφική (Η) από το 19ο στον 20ο αιώνα
*ΛΗΨΗ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟΥ Έργο : Λαέρτης
Βαθμίδα Εκπαίδευσης: Τεχνική Εκπαίδευση


Στόχος του λογισμικού «Η Ζωγραφική από τον 19ο στον 20ο αιώνα» είναι να δώσει μια εναλλακτική διδακτική προσέγγιση για το μάθημα της Ιστορίας των Τεχνών της Α’ και Β’ τάξης του τομέα Εφαρμοσμένων Τεχνών των ΤΕΕ. Το εγχείρημα αυτό είναι πιλοτικό και για το λόγο αυτό το λογισμικό δεν καλύπτει όλη την ύλη του συγκεκριμένου μαθήματος αλλά μόνο ένα μέρος της, που όμως θεωρείται από τους καθηγητές του μαθήματος από τα πλέον σημαντικά.

To λογισμικό αποτελείται από δύο μικρόκοσμους οι οποίοι έχουν κατασκευαστεί με την πλατφόρμα Αβάκιο. Ο πρώτος αφορά τη μελέτη της ελληνικής ζωγραφικής στα τέλη του 19ου και μέχρι τα μέσα του 20ου αιώνα, ενώ ο δεύτερος τη μελέτη της παγκόσμιας ζωγραφικής στην ίδια περίοδο. Σε κάθε έναν από αυτούς παρουσιάζονται τα κυρίαρχα καλλιτεχνικά ρεύματα που εμφανίστηκαν στην Ελλάδα και τον κόσμο αντίστοιχα και δίνονται οι πιο αντιπροσωπευτικοί καλλιτέχνες αυτής της περιόδου καθώς και μερικά από τα σημαντικότερα έργα τους.
Η χρήση των μικρόκοσμων προϋποθέτει την ύπαρξη εγκατεστημένου του Εκπαιδευτικού Λογισμικού "Περιβάλλον E-SLATE"

*ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΧΡΗΣΗΣ Το λογισμικό διατίθεται για χρήση στις Σχολικές Μονάδες Πρωτοβάθμιας/Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης. Η μεταφόρτωση (download) επιτρέπεται με χρήση του ονόματος (username) και του κωδικού πρόσβασης (password), τα οποία χρησιμοποιεί ήδη κάθε Σχολική Μονάδα στο ΠΣΔ.
Η Σχολική Μονάδα θα πρέπει να έχει κάνει εγγραφή στην Εκπαιδευτική Πύλη.Για να κάνετε εγγραφή πατήστε τον ακόλουθο σύνδεσμο: https://register.sch.gr/password/services2.php  Η εγγραφή χρειάζεται μόνο μια φορά.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου